MAP IV Louny    


« zpět

ZAČÍT SPOLU V KOSTCE

ZAČÍT SPOLU V KOSTCE

Seminář byl realizován v MŠ Louny, V Domích, pod vedením odborníka Bc. Diany Roubové.

Program semináře:

  1. Přivítání, představení lektorky, organizace
  2. Inspirace ZaS
  3. Principy ZaS
  4. Den ve třídě
  5. Podnětné prostředí
  6. Reflexe

    1.Paní ředitelka představila lektorku p.Bc. Dianou Roubovou. Seznámila účastnice kurzu s organizací dne.

    2. Lektorka seznámila účastnice s historií programu ZaS. V ČR již od r. 1994. Inspiraci můžeme najít v Montessori, Waldorfské pedagogice, myšlenkách Komenského, teorií rozmanitých inteligencí Howarda Gardera a mnoho jiných. Odkázala na stránky www.zacitspolu.eu, kde lze najít další informace.

    Společná aktivita:

    Proč jsem přišla na seminář? Co očekávám? Myšlenky zaznamenány na flipchart.

    Vybrat jeden předmět, který mě charakterizuje a proč. Společná diskuse.

    3. Hlavní principy: Individualizované vzdělávání, orientace na dítě, vzájemná spolupráce, učení v souvislostech, propojení s reálným životem, rodiče a komunita jsou vítanými partnery.

    Práce ve skupinách:

    Co si myslíte, že potřebují děti, aby chodily do školky rády?

    Co si představíte, když se řekne kvalitní mateřská škola?

    Co znamená připravit dítě na reálný život?

    Co potřebuje dítě pro plynulý přechod z MŠ do ZŠ?

    Rozdělení do 4 skupin. Diskuze nad jednotlivými otázkami a následná prezentace.

    4. Lektorka pustila videoukázku dne v ZaS. Účastnice pak diskutovaly o tom, co děti v takové MŠ prožívají a jak je připravují na život.

    Lektorka pak odpovídala na jednotlivé dotazy: Účel ranního úkolu? Musí ho dítě splnit? Jaká je organizace v centrech aktivit? Jaký je rozdíl mezi režimem dne v ZaS a běžné MŠ?

    Režim dne v ZaS:

    Ranní úkol

    Spontánní, volné činnosti v centrech aktivit

    Svačina (průběžná)

    Ranní kruh

    Činnost v centrech aktivit – plánovaná nabídka

    Hodnotící kruh, sebereflexe dětí

    Pobyt venku – pohyb, učení v přírodě – spontánní

    Oběd

    Odpočinek – klidové činnosti

    Svačina (průběžná)

    Spontánním volné činností v centrech aktivit

    5. V úvodu společná aktivita se zelenými a oranžovým nálepkami. Úkolem bylo označit, které aktivity zařazujeme denně do režimu a které ne. Společná diskuse na závěr – jednotlivé oblasti zahrnovaly centra aktivit a nabídku v nich.

    Podnětné prostředí uspořádané do tzv. center aktivit (CA) umožňuje dětem učit se:

    Prožitkem

    Na základě vlastní volby

    Všemi smysly, Objevovat, používat reálné předměty

  7. Od sebe navzájem

    Prostor třídy je rozdělen do logicky uspořádaných a prostorově jasně vymezených učebních center.

    Prostor třídy je přizpůsoben tomu, aby v něm děti mohly pracovat individuálně, v menších skupinách i všichni společně.

    Prostor třídy dětem umožňuje volný a bezpečný pohyb s možností volby.                                                                                                                             

     6. Společná reflexe – co jsme si uvědomily? Co chci zkusit a kdy?    Seminář byl velice kladně hodnocen účastníky a velmi rádi bychom jej organizovali i pro další školy v území, které projeví zájem.


 

Aktuality ZAČÍT SPOLU V KOSTCE

 

Registrační číslo projektu:
CZ.02.02.04/00/23_017/0008326

Projekt je financován z Evropské unie prostřednictvím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. 

Číslo programu 02: Operační program Jan Amos Komenský

SERVISO, o. p. s.

IČ 25457799
Komenského náměstí 17
411 15 Třebívlice

 

© 2024 Insion.cz