Workshop na podporu rodičovských kompetencí, které povedenou k rozvoji potenciálu každého dítěte, žáka i se zaměřením na žáky se sociálním a jiným znevýhodněním - Příprava předškoláka v rodině

Dnes 28.2. 2024 proběhl workshop pro rodiče v ZŠ a MŠ Zeměchy za podpory projektu MAP s tématem: Podpora rodičovských kompetencí, které povedenou k rozvoji potenciálu každého dítěte, žáka i se zaměřením na žáky se sociálním a jiným znevýhodněním - Příprava předškoláka v rodině
V úvodu došlo k představení tématu a základních bodů přednášky. Zaměření přednášky na roli rodičů v přípravě dítěte k úspěšnému nástupu do ZŠ.
Odborník rozvedl diskuzi v časové ose přípravy předškoláka v rodině. Zdůrazněny znaky rozumové (zaměření na význam řeči, mluveného slova a komunikace v rodině, logopedické nápravy a grafomotoriky) a sociální zralosti (trénink koncentrace pozornosti, respektování autority a pravidel chování i organizace dne). Význam role rodiče jako podporovatele nikoli učitele.
Odezva rodičů byla pozitivní, a kladli dotazy hlavně na téma:
- Jak přimět dítě k respektování pravidel, jak „trestat“ neposlušnost?
- Jak naučit dítě samostatnosti při přípravě věcí do školy?
- Jak vybrat vhodnou školu?
- Co je smyslem přípravné třídy a kdo tam patří?
Workshop byl úspěšný a rodiče projevili zájem o další témata.