MAP IV Louny    


« zpět

Seminář: Dobrý začátek - podpora inkluzivního vzdělávání - podpora wellbeingu v MŠ

Seminář: Dobrý začátek - podpora inkluzivního vzdělávání - podpora wellbeingu v MŠ

Dnes 9.5. 2024 byl v MŠ Dobroměřice pod vedením odborníků Mgr. Ludmila Jirotková, Libuše Nová realizován seminář na toto odborné téma: Dobrý začátek

Program semináře:

1.Přivítání a představení

2.Věnování pozitivní pozornosti dítěti

Popisný jazyk

  • Rozvíjí vztah důvěry mezi dítětem
  • Rozvíjí schopnost naslouchat
  • Rozvíjí slovní zásobu
  • Popisným jazykem můžeme dítě také podporovat k trpělivosti a vytrvalosti, pečlivosti a dalším žádoucím návykům v různých oblastech rozvoje

Pochvala

  • Pozitivní zpětná vazba
  • Chválení musí být konkrétní
  • Konkrétní pochvala nám pomáhá i při práci s celou třídou, ukazuje, co je žádoucí chování.

Vzorem žádoucího chování jsme my, dospělí.

Udílení pokynů

  • Oslovit dítě jménem, přiblížit se, navázat oční kontakt
  • Realistické, jasné a krátké
  • Vyvarovat se otázek
  • Snížit počet pokynů
  • Vyvarovat se kriticizmu a ironii

3.Pravidla

  • Pravidla = hranice = pocit jistoty
  • Předvídatelné, známé činnosti
  • Pravidla pro tvoření pravidel:
  • pravidla vyvozujeme na začátku každého školního roku s dětmi,
  • pravidla s dětmi pravidelně opakujeme,
  • pravidla jsou ve třídě vyvěšená na dostupných místech, pokud dítě pravidlo zapomene, připomeneme mu ho,
  • Pravidla jsou popsána v pozitivních větách,
  • Když děti pravidla dodržují, pochvalte je.

4.Emoce

  • Jak s dětmi mluvit o emocích
  • Agresivita u dětí
  • Technika „Želvího krunýře“

5.Řešení konfliktních situací pomocí 4 kroků

1) Pocity – klidně hovoříme s dítětem o jeho pocitech – co vidíme.

2) Hranice – připomeneme pozitivním způsobem dítěti hranice. Láskyplné stanovení jasných hranic dává dětem pocit stability, bezpečí a důvěry.

3) Dotazování – povzbudíme dítě, aby přemýšlelo, jak svůj problém vyřešit. Klademe otázky, které podpoří schopnost řešit 

problémy. Dotazováním vedeme děti k přemýšlení, učení a postupné seberegulaci.

4) Nápověda – nabídneme dítěti, které řeší náročnou situaci, různé tipy, podněty a návrhy.

6.Situační učení s maňásky

  • Je založené na aktuálních situacích
  • Využíváme velké maňásky s jasnými pravidly

7.Spolupráce s rodiči

  • budování spolupráce mezi rodiči a školou je významná součást metod podpory sociálních a emočních dovedností dětí předškolního věku
  • hlavní překážky při vytváření partnerských vztahů

 


 

Aktuality Seminář: Dobrý začátek - podpora inkluzivního vzdělávání - podpora wellbeingu v MŠ

 

Registrační číslo projektu:
CZ.02.02.04/00/23_017/0008326

Projekt je financován z Evropské unie prostřednictvím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. 

Číslo programu 02: Operační program Jan Amos Komenský

SERVISO, o. p. s.

IČ 25457799
Komenského náměstí 17
411 15 Třebívlice

 

© 2024 Insion.cz