Realizace implementační aktivity - Podpora práce s dětmi a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí - spolupráce ZUŠ, ZŠ, MŠ Postoloprty
Dnes 1.12. 2023 byla ve spolupráci ZUŠ Postoloprty a ZŠ a MŠ Zeměchy realizována aktivita na podporu práce s dětmi a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a podporu jejich zájmu a rozvoji v účasti na neformálním vzdělávání.
Realizace této aktivity reaguje na potřeby v území podporovat a motivovat k zájmu o vzdělávání a v účastech na neformálním vzdělávání cílovou skupinu ze sociálně znevýhodněného prostředí.
V rámci této společné akce byly realizovány aktivity, které podpořily 3 oblasti:
Keramická dílna, kde si děti a žáci vytvářeli z hlíny andělíčky jako symbol Vánoc.
Tvoření vánočních ozdob z tvrdnoucí hlíny je skvělý způsob, jak podpořit manuální zručnost a kreativitu u dětí. Tato aktivita nejenže přinesla radost, ale také podpořila rozvoj jejich dovedností. Děti si společně s pedagogy povídali vánoční příběhy, což podpořilo zábavnou formou i jejich kulturní povědomí.
Hudební dílna, zde probíhala rytmizace a rytmické a melodické aktivační hry, děti zpívaly známé písničky s doprovodem Orffova instrumentáře, učili se nové písničky s doprovodem.
Tato aktivita měla velký dopad a byla významným prvkem v podpoře hudební výchovy dětí. Děti se učily vnímat rytmus, přízvučné doby a tempo. Spojovali rytmus s pohybem a učili se reagovat na různé rytmické vzory tělesnými pohyby. Používání Orffova instrumentáře bylo skvělým nástrojem pro praktickou hudební výchovu, kde se děti seznámily zábavným způsobem s hudebními prvky.
Taneční dílna, kde probíhaly pohybové hry s hudbou a koledy.
Aktivní hudební hry spojené s pohybem jsou celkově skvělým způsobem, jak děti motivovat k fyzické aktivitě a potažmo k dalšímu neformálnímu vzdělávání.
Rytmizace a hudební aktivity měli pozitivní dopad na dětský rozvoj a přinesly radost z hudby a pohybu.
Celý soubor těchto aktivit vnímáme jako velký přínos k podpoře práce s dětmi a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a jako podporu jejich zájmu a rozvoji v účasti na neformálním vzdělávání.