Podpora práce s dětmi a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí - využití výstupu z databáze OP VVV

Realizovaná aktivita byla zaměřena na podporu práce s dětmi a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí - Téma: Propojení spolupráce ZŠ a MŠ s neformálním vzděláváním - podpora tvoření, kreativity, kulturního povědomí a vyjádření - za využití výstupu z databáze OPVVV - Tradice v keramice. Základní umělecká škola Postoloprty projevila zájem o využití metodiky: Tradice v keramice z databáze výstupů OP VVV OPVVV - Databáze produktů se zaměřením na tematický blok č. 4 Příběh plamínku. Akce probíhala s žáky ZŠ Zeměchy ve dvou termínech. Nejprve probíhalo povídání o svíčkách, o tom, jak se dříve svítilo i za využití názorných pomůcek a podkladů z metodiky, jak můžeme zachytit světlo. Vše i krásně korespondovalo s vánoční atmosférou. Hvězdy a slunce také svítí a dávají nám světlo. Žáci se zároveň dozvěděly něco o nástrojích a pomůckách k výrobě svícínků. Seznámili se s keramickou hlínou, zabývali se možnostmi tvarů a struktury výzdoby a povrchu výrobků, o možnostech, jak dekorovat hlínu – různé druhy špachtlí, očka, rydla, válečky na těsto, struhadla, otisky krajek a záclon do hlíny. Povídali si, co vše se dá udělat z těsta, z keramické hlíny, zda mají doma nějaký svícen. Pracovaly s pracovními listy a poté se pustily za pomoci PP do výroby vlastních svícínků, vyzkoušeli si, jak vše funguje, malování, dekorování. V rámci této aktivity došlo nejenom k prohloubení spolupráce formálního a neformálního vzdělávání, k podpoře dětí a žáků se sociálně vyloučených oblastí, ale i k rozvoji klíčových kompetencí tvoření, kreativity a kulturního povědomí a vyjádření skrze keramickou tvorbu. Časová dotace: 3.12. 2024 2 hodiny, 12.12. 2024 2 hodiny Počet zapojených škol: 2 ZUŠ Postoloprty - ZŠ Zeměchy