Aktualizace cílů na území MAP ORP Louny
Dovolujeme si Vás jako všechny relevantní aktéry ve vzdělávání na území ORP Louny II požádat o připomínkování či schválení návrhu cílů v území MAP ORP Louny.
Připomínky je možné zasílat na e-mail: pospisilovamapii@seznam.cz do 25.9. 2020
V rámci realizace projektu MAP ORP Louny II je povinné realizovat konzultační proces dle komunikačního plánu v projektu MAP ORP Louny II.
Návrh na případnou aktualizaci cílů je projednáván v níže uvedených pracovních skupinách projektu:
- PS pro rozvoj čtenářské gramotnosti
- PS financování
- PS rovné příležitosti
- PS pro rozvoj matematické gramotnosti
PS byly seznámeny s NÁVRHEM CÍLŮ V ÚZEMÍ MAP (obsaženo ve strategické části MAP), který zpracoval RT MAP na základě strategického rámce z minulého projektu, podkladů a výstupů z minulých jednání PS.
PS SOUHLASÍ SE STÁVAJÍCÍM ZNĚNÍM CÍLŮ V DOKUMENTU A NA ZÁKLADĚ ZJIŠTĚNÝCH AKTUÁLNÍCH VÝSTUPŮ ANALYTICKÉ ČÁSTI MAP II SE SHODLY, ŽE NENÍ NUTNÁ AKTUALIZACE CÍLŮ V DOKUMENTU MAP.
Podrobnější informace: https://maplouny.cz/dokumenty-map-i (MAP ORP Louny od str.192)
PRIORITA 1 | Kvalitní, efektivní, dostupné a inkluzivní předškolní vzdělávání |
CÍL 1.1 Podpora inkluzivního a společného vzdělávání z hlediska odborně-personálních kapacit a specifického vybavení | Opatření 1.1.1 Personální podpora předškolního vzdělávání |
Opatření 1.1.2 Odborné vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti inkluze v předškolním vzdělávání | |
Opatření 1.1.3 Pořízení specifického vybavení pro vytvoření inkluzivního prostředí v předškolním vzdělávání | |
Opatření 1.1.4 Individuální aktivity jednotlivých subjeltů předškolního vzdělávání v oblasti inkluze |
PRIORITA 1 | Kvalitní, efektivní, dostupné a inkluzivní předškolní vzdělávání |
CÍL 1.2 Rozvoj matematické a čtenářské pregramotnosti, výuky cizích jazyků a polytechnického vzdělávání v předškolním vzdělávání | Opatření 1.2.1 Rozvoj mamtematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání |
Opatření 1.2.2 Rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním vzdělávání | |
Opatření 1.2.3 Rozvoj výuky cizích jazyků v předškolním vzdělávání | |
Opatření 1.2.4 Rozvoj čtenářské polytechnického vzdělávání v předškolním vzdělávání |
PRIORITA 1 | Kvalitní, efektivní, dostupné a inkluzivní předškolní vzdělávání |
CÍL1.3 Podpora kreativity dětí, návyku občanských dovedností | Opatření 1.3.1 Podpora kreativity dětí v předškolním věku |
Opatření 1.3.2 Rozvoj občanských dovedností a návyků dětí v předškolním věku | |
Opatření 1.3.3 Rozvoj pohybových aktivit a výchovy ke zdravému životnímu stylu u dětí v předškolním věku |
PRIORITA 2 | Kvalitní, efektivní, dostupné a inkluzivní základní vzdělávání |
CÍL 2.1 Rozvoj matematické gramotnosti a digitálních kompetencí dětí a žáků | Opatření 2.1.1 Rozvoj matematické gramotnosti dětí a žáků ZŠ |
Opatření 2.1.2 Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků ZŠ |
PRIORITA 2 | Kvalitní, efektivní, dostupné a inkluzivní základní vzdělávání |
CÍL 2.2 Rozvoj čtenářské gramotnosti a kulturního povědomía vyjádření dětí a žáků | Opatření 2.2.1 Rozvoj čtenářské gramotnosti dětí a žáků ZŠ |
Opatření 2.2.2 Rozvoj kulturního povědomí dětí a žáků ZŠ |
PRIORITA 2 | Kvalitní, efektivní, dostupné a inkluzivní základní vzdělávání |
CÍL 2.3 Rozvoj ostatních kompetencí dětí a žáků (podnikavost | Opatření 2.3.1 Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků ZŠ |
Opatření 2.3.2 Rozvoj polytechnického vzdělávání dětí a žáků ZŠ | |
Opatření 2.3.3 Rozvoj výuky přírodních věd na ZŠ | |
Opatření 2.3.4 Rozvoj výuky řemeslných a technických oborů na ZŠ | |
Opatření 2.3.5 Rozvoj výuky cizých jazyků na ZŠ | |
Opatření 2.3.6 Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků ZŠ |
PRIORITA 2 | Kvalitní, efektivní, dostupné a inkluzivní základní vzdělávání |
CÍL 2.4 Podpora inkluzivního a společného vzdělávání, vč. podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem | Opatření 2.4.1 Odborné vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti inkluze v základním vzdělávání |
Opatření 2.4.2 Pořízení specifického vybavení pro vytvoření inkluzivního prostředí v základním vzdělávání | |
Opatření 2.4.3 Podpora začlenění dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem do hlavního vzdělávacího proudu a prevence jejich předčasného opuštění vzdělávacího procesu | |
Opatření 2.4.4 Individuální aktivity jednotlivých subjektů základního vzdělávání a dalších zařízení v oblasti inkluze |
PRIORITA 2 | Kvalitní, efektivní, dostupné a inkluzivní základní vzdělávání |
CÍL2.5 Dostatečné odborné a personální kapacity pedagogických | Opatření 2.5.1 Personální podpora základního vzdělávání |
Opatření 2.5.2 Podpora rozvoje kvalifikace pedagogických pracovníků | |
Opatření 2.5.3 Podpora rozvoje kvalifikace nepedagogických pracovníků | |
Opatření 2.5.4 Realizace specializovaných odborných akcí |
PRIORITA 3 | Vyspělá infrastruktura školských zařízení, včetně infrastruktury neformálního vzdělávání |
CÍL3.1 Moderní, kvalitní a fyzicky dostupná (bezbariérová) infrastruktura budov s přihlédnutím k potřebám společného vzdělávání a inkluze | Opatření 3.1.1 Zajištění bezbariérovosti budov školských zařízení |
Opatření 3.1.2 Rekonstrukce a modernizace vybavení a technického a provozního zařízení budov školských zařízení | |
Opatření 3.1.3 Zajištění odpovídající konketivity a přistupu k internetu |
PRIORITA 3 | Vyspělá infrastruktura školských zařízení, včetně infrastruktury neformálního vzdělávání |
CÍL3.2 Moderní, fyzicky dostupné (bezbariérové) a kvalitně vybavené učebny pro rozvoj klíčových kompetencí a uplatnitelnost na trhu práce s přihlédnutím k potřebám společného vzdělávání a inkluze | Opatření 3.2.1 Budování a rekonstrukce bezbariérových odborných učeben pro rozvoj klíčových kompetencí |
Opatření 3.2.2 Modernizace vybavení odborných učeben pro rozvoj klíčových kompetencí |
PRIORITA 3 | Vyspělá infrastruktura školských zařízení, včetně infrastruktury neformálního vzdělávání |
CÍL3.3 Funkční a bezpečné zázemí (jídelny, tělocvičny, šatny, apod.) a okolí školských zařízení (hřiště, zahrady, sportoviště, apod.) | Opatření 3.3.1 Rekonstrukce a modernizace zázemí budov školských zařízení (jídelny, tělocvičny, šatny, apod.) |
Opatření 3.3.2 Zvýšení bezpečnosti budov školských zařízení | |
Opatření 3.3.3 Výstavba, rekonstrukce a modernizace okolí školských zařízení (hřiště, zahrady, sportoviště, apod.) |
PRIORITA 4 | Moderní a populární neformální a zájmové vzdělávání |
CÍL4.1 Rozšíření nabídky zájmového a neformálního vzdělávání | Opatření 4.1.1 Budování a modernizace prostor neformálního vzdělávní vč. jejich vybavení |
Opatření 4.1.2 Zvyšování kvality a atraktivity nabídky aktivit neformálního vzdělávání |
PRIORITA 4 | Moderní a populární neformální a zájmové vzdělávání |
CÍL4.2 Rozvoj pohybové zdatnosti, aktivního a zdravého životního stylu | Opatření 4.2.1 Budování a modernizace prostorů a zázemí pro pohybové aktivity dětí a žáků |
Opatření 4.2.2 Realizace aktivit a akcí podporujících aktivní a zdravý životní styl | |
Opatření 4.2.3 Podpora sportovních subjektů a organizací pro práci s dětmi |
PRIORITA 5 | Vzájemná podpora, spolupráce a sdílení informací mezi aktéry vzdělávání |
CÍL 5.1 Podpora vnitřní spolupráce, tj. spolupráce všech aktérů vzdělávání v území MAP ORP Louny | Opatření 5.1.1 Navázání a upevnění spolupráce mezi aktéry vzdělávání v ORP Louny |
Opatření 5.1.2 Podpora společného vzdělávání a sdílení (prostory, odborní pracovníci, vzdělávací pomůcky, apod.) | |
Opatření 5.1.3 Podpora komunikačních platforem pro vzájemné sdílení dobré praxe |
PRIORITA 5 | Vzájemná podpora, spolupráce a sdílení informací mezi aktéry vzdělávání |
CÍL 5.2 Rozvoj vnější spolupráce, tj. spolupráce s aktéry vzdělávání v území dalších MAP vč. spolupráce mezinárodní | Opatření 5.2.1 Navázání dlouhodobé spolupráce s aktéry vzdělávání mimo území ORP Louny |
Opatření 5.2.2 Podpora realizace mezinárodních vzdělávacích aktivit | |
Opatření 5.2.3 Podpora komunikačních platforem pro vzájemné sdílení dobré praxe |
PRIORITA 5 | Vzájemná podpora, spolupráce a sdílení informací mezi aktéry vzdělávání |
CÍL 5.3 Podpora kvalitního kariérového poradenství | Opatření 5.3.1 Metodická podpora a široké informační zdroje pro výchovné a kariérové poradce |
Opatření 5.3.2 Vzájemná spolupráce výchovných a kariérových poradců napříč subjekty |